Metoda projektu
W piątek 27 września klasy I-III pracowały warsztatowo. Jest to nowy projekt, dzięki któremu dzieci uczą się nowych sposobów zdobywania wiedzy, a jednocześnie rozwijane są ich kompetencje społeczne, organizacyjne oraz kreatywność. Tematem przewodnim była jesień w lesie. Uczniowie pracowali w małych, międzyoddziałowych grupach pod opieką nauczycieli wychowania wczesnoszkolnego i pedagoga. Dzieci były pod opieką szkolnego psychologa, socjoterapeuty oraz terapeuty integracji sensorycznej. Zrealizowane zostały następujące projekty:
Klasy I
• Rozpoznawanie drzew, dopasowywanie liści i owoców
• Liczenie kasztanów
• Tworzenie ludzików z kasztanów
• Malowanie farbami wspólnej pracy na temat „Pejzaż jesienny”
Klasy II
• Poszukiwanie różnorodnych drzew i liści na terenie boiska szkolnego
• Praca plastyczna z wykorzystaniem liści
• Dobieranie liści do drzew
• Grupowanie
Klasy III
• Wykonanie komiksu/plakatu na temat zasad zachowania w lesie
• Piętrowa budowa lasu
• Odgłosy lasu
• Konstruowanie gry matematycznej o tematyce jesiennej
Grupy, które skończyły pracę wcześniej uczestniczyły w sali 33 w projekcji filmu przygotowanego przez p. Elżbietę Jurek. Na zakończenie projektu wszyscy uczestnicy spotkali się na holu I piętra, gdzie przedstawiciele poszczególnych grup zaprezentowali efekty swojej pracy oraz wyświetlone zostały zdjęcia ilustrujące pracę poszczególnych zespołów. Następnie uczniowie rozeszli się do klas, aby podzielić się swoimi przeżyciami z wychowawcą i kolegami oraz koleżankami. Wszystkie wykonane tego dnia prace zdobią szkolne korytarze, stanowiąc doskonałą pomoc dydaktyczną.