KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka klauzula informacyjna znajduje się w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

CZASOWE OGRANICZENIA W PRACY SZKOŁY - Koronawirus

pismo MKO do uczniów

pismo MKO do rodziców

 


 

7.04.2020

Szanowni Państwo,

godziny pracy naszych szkolnych specjalistów oraz godziny konsultacji podane są w ogłoszeniach na platformie Librus.

Służymy wsparciem. 

 


 

1.04.2020

NOWY apel mazowieckiej policji do rodziców i uczniów

NOWY apel mazowieckiej policji (prezentacja)

 


 

31.03.2020

pismo prezydenta warszawy do dyrektorów, nauczycieli, uczniów i rodziców

 


 

30.03.2020

Szanowni Państwo,
nasza Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 12 (ul. Dzielna 1a) pełni dyżur pomocowy w godz. 9.00 - 19.00

tel - 22 636 66 99

mail - pomoc@ppp12.waw.pl.

 


 

24.03.2020

Szanowni Państwo,
z przyrością informuję, że spotkania naszej grupy wsparcia dla rodziców uczniów z autyzmem, w związku z epidemią zawieszamy do odwołania.
Jeśli potrzebują Państwo porady, konsultacji, informacji proszę pisać do mnie wiadomości w dzienniku Librus.
Mam nadzieję, że już niedługo znowu się spotkamy.

Agnieszka Nicolas

 


 

20.03.2020

Pomiędzy j. polskim, matematyką i historią jest też oczywiście lekcja wf. Wyjątkowa bo... domowa.

 

wychowanie fizyczne w domu

 

 


 

19.03.2020

Drodzy Rodzice,
wiemy jak trudna jest dla Was zaistniała sytuacja. Dzieci długotrwale przebywające w domu bez możliwości zaspokojenia jednej z podstawowych potrzeb jakim jest ruch (a przynajmniej bardzo ograniczonej) mogą być sfrustrowane, niegrzeczne, agresywne lub apatyczne. Jest to naturalne zjawisko, ponieważ układ nerwowy został pozbawiony możliwości samoregulacji, która następuje właśnie przez ruch. Chcąc wesprzeć Państwa w tych trudnych chwilach proponujemy kilka aktywności, które pozytywnie wpłyną na funkcjonowanie waszych pociech a i Wam mogą sprawić wiele radości.
Pozdrawiamy serdecznie i życzymy wszystkim zdrowia oraz wytrwałości w tym niełatwym czasie.

Zespół terapeutów SI

 

Przykłady ćwiczeń integracji sensorycznej do wykonywania w domu

1. Zawijanie w koc lub kołdrę i dociskanie wzdłuż całego ciała.
2. Zawijanie w koc i rozwijanie z turlaniem w obie strony - "naleśnik"
3. Skakanie na piłce z uszami
4. Skakanie przez gumę, skakanie na skakance
5. Masowanie ciała gąbkami o różnej fakturze, nazywanie masowanych części ciała, pytanie "co jest wyżej? - kolano czy łokieć?"
6. Szczotkowanie dłoni i przedramion różnymi pędzlami i szczotkami
8. Grzebanie palcami w ryżu, grochu, makaronach (suchych), mące, wykorzystanie zabawy "sztuczny śnieg” (mąka ziemniaczana i olej)
9. Wybieranie z miski jednego spośród różnego rodzaju ziaren
10. Zabawy z rozpoznawaniem przy pomocy dotyku przedmiotów schowanych w pudełku lub w worku, określanie ich cech.
11. Rzucanie do celu piłeczkami zrobionymi przez dziecko np. zgnieciona gazeta
12. Zabawy w przepychanie i siłowanie się: dziecko i rodzic stykają się plecami, nogami, ramionami lub dłońmi
13. Czołganie się po podłodze w przód i w tył, chód kraba (podpór tyłem)
14. Ściskanie piłeczek rehabilitacyjnych, gniotków
15. Zabawy ze slime
16. Zgniatanie, darcie kawałków gazet
17. Pajace - podskoki, orzeł na piasku, zabawa w klasy
18. Zabawa "mission impossible” - przechodzenie pomiędzy rozciągniętymi taśmami zaczepionymi o ścianę w wąskim korytarzu, tak aby nie dotknąć liny.
19. "Taczki" z trzymanie za nogi na wysokości ud, na jajowatej piłce rehabilitacyjnej, naśladowanie chodu różnych zwierząt: żaba, kaczka, pies, słoń, rak, pająk, wąż - wszystkie w pozycji "kucającej", albo na czworakach, albo w pozycji leżącej (wąż)
19. "Kołyski" na brzuchu i na plecach
20. Odbijanie stopami piłki w pozycji kołyski na plecach
21. Turlanie z patrzeniem na ruchomy przedmiot
22. Kręcenie się na obrotowym krześle
23. „Worek bokserski” worek na śmieci wypełniony zgniecionymi gazetami wieszamy na sznurku, dziecko boksuje.
24. "Kącik ciszy" dla dzieci nerwowych, silnie pobudzonych - namiot, pudło kartonowe
25. Zabawy z piłkami i balonami (do balonów można wrzucić ziarna kawy, koraliki itp. - będą spadać wolniej niż piłki i łatwiej je złapać)
26. Zabawy "paluszkowe": "jadą goście..", "sroczka kaszkę warzyła" itp.
27. Chodzenie po murkach, krawężnikach konstruowanych wspólnie z dzieckiem w domu, torach przeszkód z krzeseł, koców, wałków, poduszek itp.
28. Rzucanie do celu przodem tyłem
29. Ćwiczenia z ciężarkami (np. butelka wody)
30. Przyjmowanie i utrzymywanie pozycji "bocian", "jaskółka", z otwartymi i zamkniętymi oczami
31. Chodzenie po narysowanej linii: stopa za stopą, krzyżując nogi "jak modelka", przodem, bokiem, do tyłu (dostawiając z tyłu stopę)
32. Podrzucanie i łapanie piłki z "utrudnieniami": klaśnięciem, wielokrotnym klaśnięciem, przysiadem, obrotem ciała o 360 stopni
33. Masaże pleców: "pizza”


Ogranicza nas tylko wyobraźnia...

 


 

19.03.2020

Szanowni Państwo,
Kryzysowy Telefon Zaufania (116 123), powstał z myślą o osobach nie mających możliwości bezpośredniego kontaktu z psychologiem. Pracownicy telefonu udzielają informacji i pomocy psychologicznej m.in. osobom doświadczającym kryzysu emocjonalnego, samotnym, cierpiącym z powodu depresji, bezsenności, chronicznego stresu.

 


 

18.03.2020

Szanowni Państwo,
w obecnej sytuacji możemy wspierać/budować w dzieciach empatię oraz uczyć, jak pomagać innym.
Poniżej wskazujemy link do zbiórki dotyczącej pomocy medykom, którzy stoją na pierwszej linii walki o nasze zdrowie:

posiłek dla lekarza

siepomaga.pl - koronawirus

Jeśli macie Państwo linki do innych wydarzeń, które warto wesprzeć w tej sytuacji, proszę dać znać.

 


 

17.03.2020

Szanowni Państwo,
biblioteczka pomocy - to materiały dla młodszych i starszych dzieci do pracy oraz poradniki dla rodziców dotyczące emocji, radzenia sobie ze stresem, depresją, dorastaniem:

1) Zeszyt ćwiczeń dla najmłodszych o uczuciach

https://liblink.pl/MRM1k0Xvp4

2) Bajki terapeutyczne

https://liblink.pl/o8ftwIEg18

3) Co robić, gdy się martwisz - dla dzieci 6-12 lat:

https://liblink.pl/JN0DI5eGJ9

4) Dla młodzieży do samodzielnej pracy:

https://liblink.pl/dlD2Zqi4jQ

https://liblink.pl/OKmVP8YaiZ

https://liblink.pl/0aEZuR5mWC

5) Depresja, poradnik dla rodziców i młodzieży:

https://liblink.pl/MUuxtOAiXA

6) Poradniki dla rodziców

https://liblink.pl/UHObLNHB9E

https://liblink.pl/Ulcfi3QX4I

https://liblink.pl/acCum7DsUe

https://liblink.pl/GjgZPQ6avW

https://liblink.pl/UdevNQ3X4I

7) Mindfullness - uważność, relaksacjacja (z płytami CD do słuchania):

Dla maluchów : https://liblink.pl/mJQrc2s8ek

Dla maluchów 2: https://liblink.pl/eAipbBSeht

Dla młodzieży: https://liblink.pl/YeogV3MUZx

Dla dorosłych: https://liblink.pl/5lqI0PG5bf

 


 

17.03.2020.

Centrum Terapii i Psychoedukacji zaprasza na bezpłatne konsultacje kryzysowe online
Aktualnie doświadczamy sytuacji kryzysowej, która generuje nowe problemy i wyzwania.
Mogą pojawiać się:
- nowe problemy życiowe i wychowawcze
- pytania Jak organizować swój czas i czas dziecku?
- pytania Jak radzić sobie z lękiem, poczuciem przytłoczenia?
- pytania Jak radzić sobie z konfliktami wynikającymi z dłuższego spędzania czasu wspólnie na jednej przestrzeni?

Dlatego uruchamiamy możliwość skorzystania z BEZPŁATNYCH konsultacji kryzysowych i porad online o charakterze wsparciem w wymiarze do 45 min. Jesteśmy dla Was dostępni na dyżurach w konkretnych dniach i godzinach. W przypadku braku podanego dnia i godziny dyżuru, wymagany jest wcześniejszy kontakt z wybranym terapeutą w celu umówienia terminu rozmowy.

Agnieszka Klimek - konsultacje kryzysowe, osoby doświadczające lęku, zagubienia, sytuacji zagrożenia
tel. 501 311 155
albo in English - crisis counselling, people experiencing ankiety, confusion, state of danger

Justyna Matkowska - konsultacje kryzysowe, osoby doświadczające lęku, zagubienia, sytuacji zagrożenia, wsparcie dla rodziców
tel. 519 528 926

Beata Dzietczyk - konsultacje kryzysowe dla par, rodzin, nastolatków
Poniedziałki, środy, piątki: 19.30-22.00
tel. 667 337 600
Skype: psychologdzietczyk

Aleksandra Januszewicz - konsultacje kryzysowe dla par, rodzin, wsparcie dla rodziców
tel. 724 611 576
also in English - crisis counselling for couples, families, support for parents

Katarzyna Krawczyk - konsultacje kryzysowe dla osób dorosłych i nastolatków, wsparcie dla rodziców
Poniedziałki: 13.00-14:30; czwartki: 18.00-19.30
tel. 600 266 155
Skype: Katarzyna Krawczyk CeTeP

Agata Kulpa-Kulpińska - konsultacje kryzysowe dla osób dorosłych i nastolatków
tel. 502 902 614

Radosław Kościjański - konsultacje kryzysowe, osoby doświadczające lęku, zagubienia, sytuacji zagrożenia
tel. 791 549 390

 


 

16.03.2020

Szanowni Państwo,
depresja - wiele dzieci naszej szkoły zmaga się z tym problemem.
Poniżej zamieszczamy materiały, które mogą się Państwu przydać (jak rozmawiać z dzieckiem, jak wspierać, a czego nie mówić). Są tam zakładki dla dziecka, dla rodzica i dla nauczyciela a także nr telefonu, pod którym można uzyskać pomoc: 

forum przeciw depresji

antydepresyjny-telefon