Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne
Zajęcia reedukacyjne (terapia pedagogiczna, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne) kierowane są do dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce tj. dysleksją rozwojową (dysleksją, dysgrafią, dysortografią) z klas IV - VI, posiadających opinię z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej oraz dzieci z grupy ryzyka dysleksji z klas II – III. Zajęcia obejmują ćwiczenia funkcji percepcyjno-motorycznych: percepcję i pamięć wzrokową, koordynację wzrokowo-ruchową, analizę i syntezę słuchową, grafomotorykę, słuch fonematyczny oraz ćwiczenia rozwijające funkcje umysłowe, koncentrację uwagi, pamięć i myślenie obrazowo-skojarzeniowe. Zajęcia w naszej szkole odbywają się raz w tygodniu (60 min.) w grupach 2-5 osobowych. Dzieci pracują w gabinecie terapii pedagogicznej wyposażonym w ciekawe i atrakcyjne pomoce dydaktyczne.
Celem zajęć reedukacyjnych jest:
- stymulowanie ogólnego rozwoju dziecka
- wyrównywanie dysharmonii rozwojowych, korygowanie zaburzonych funkcji, a tym samym ułatwienie dziecku opanowania umiejętności czytania i pisania
- zapobieganie powstawania wtórnych zaburzeń emocjonalnych w zachowaniu
- wzmacnianie u dzieci tych cech osobowości, które warunkują dalsze samodzielne funkcjonowanie w systemie szkolnym
- rozbudzanie zainteresowań i wyrobienie właściwej motywacji do nauki.